Search - SP Page Builder
Easy Profile - Search plugin
جستجو -مجموعه ها
جستجو - تماس ها
جستجو - محتوا
جستجو - خبرخوان ها
جستجو - وب لینک ها
جستجو - برچسب ها
voip

اموزش بک آپ در الستیکس

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از نیازهای امروز در دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشتن یک فایل بک آپ از سرورها و تنظیمات فعال در شبکه می باشد تا در صورت بروز مشکلات ناگهانی بتوان در کمترین زمان ممکن شبکه را به حالت اولیه برگرداند.

جهت تهیه بک آپ از سرور الستیکس میتوانید مانند تصویر زیر از منو System وارد تب Backup/Restore شوید.

 

 

در این تب گزینه Perform a Backup  را انتخاب نمایید.

سپس در صفحه جدید گزینه Select All Option را فعال و گزینه Process را انتخاب نمایید.

 

حال شما در لیست می توانید یک گزینه را که به عنوان فایل بک آپ ایجاد شده است را مشاهده کنید اما یکی از نکات مهم این است که اگر شما در تنظیمات سرور الستیکس دچار مشکل شوید می توانید از همین صفحه فایل بک آپ را انتخاب و Restore نمایید اما یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که سرور شما دچار مشکل شده و به هر دلیلی نتواند بوت شود شما دیگر قادر نیستید به فایل بک آپ دسترسی داشته باشید پس باید بعد از اینکه بک آپ را تهیه کردید می توانید با استفاده از مراحل زیر فایل بک اپ را از روی سرور بردارید.

برای برداشتن بک آپ نرم افزار WinSCP را نصب و با یوزر روت و پسورد وارد شده و مانند تصویر زیر وارد پوشه var شوید.

سپس در زیر شاخه var وارد پوشه www شوید

 

در ادامه فولدر Backup را انتخاب کنید.

 

 

 

و بعد از تهیه نسخه پشتیبان میتونید در فولدر فایلی فشرده با پسوند tar. مشاهده کنید که همان فایل پشتیبان شما است.

 

فایل پشتیبان را میتوانید کپی و در سیستم دیگری جهت حفظ نگهداری کنید.

با آرزوی موفقیت


 

برقراری ارتباط بین الستیکس و سیسکو cucme

ارتباط سیستم voip الستیکس با نرم افزار ارتباط با مشتری (crm)

راهنمای خرید voip

سیپ ترانک SIP TRUNK چیست

دانلودمقاله اموزش مقاله تصویری newrock hotline

الستیکس (Elastix) و کدک Opus

 

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

مثل همیشه ممنون از زحماتتون.
من از ایزابل Backup گرفتم. و اون رو روی یک ایزابل خالی Restore کردم. ولی با این کار منوی Extention و Trunk هام خالی نشون داده میشه.
یعنی حتی دکمه های اضافه یا حذف رو هم دیگه ندارم.
علی از چی میتونه باشه؟
من این کار...

مثل همیشه ممنون از زحماتتون.
من از ایزابل Backup گرفتم. و اون رو روی یک ایزابل خالی Restore کردم. ولی با این کار منوی Extention و Trunk هام خالی نشون داده میشه.
یعنی حتی دکمه های اضافه یا حذف رو هم دیگه ندارم.
علی از چی میتونه باشه؟
من این کار رو به این دلیل انجام دادم که سرور دچار مشکل سخت افزاری هست و میخوام ایزابل رو به یه سرور دیگه منتقل کنم.
البته هیچ کارتی هم روی این سرور نصب نیست و از گیتوی استفاده کردم.

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

خبرنامه سلام دیجی

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید

به جمع همراهان ما بپیوندید و همواره بروز باشید

اطلاعات تماس

در صورت بروزمشکل می توانیدبه ایمیل زیرپیام ارسال کنیدinfo@hellodigi.ir

ساماندهی

logo-samandehi

درباره سلام دیجی

دیجی به کمک اساتید درهیچ زمانی از کمک کردن واموزش دادن به کاربران دست بر نمی دارد.از همه مهم تراینکه خود شما در ساخت دیجی می توانید نقش داشته باشیدباگذاشتن مقالات خودو آموزش به دیگران باعث یادگیری دوباره خود شویدوجایگاه خودرا درشته خودبدست آورید.لازم به ذکراست دیجی هیچ مالک واحد ومشخصی ندارد بلکه تمام کاربران او مالک و سازنده او هستند و هیچ گونه تبلیغاتی هم نمی پذیرد وفقط دانش می پذیرد

تمام حقوق سایت برای سلام دیجی و نويسندگان آن محفوظ می باشد